Bucureşti Wiki
Advertisement
Piața Romană

Piața Romană

Localitate Bucureşti
Sector sector 1

Vezi Piața Romană la Yahoo! Maps

Piața Romană din Bucureşti se află în sectorul 1, care este un loc foarte aglomerat, atât noaptea cât și ziua.

Localizare[]

Piața Romană se află în nordul Centrului Bucureștiului.

Aspect[]

Piața Romană este un loc care se-a schimbat fizic destul de mult de cum arăta în perioada Republicii Socialiste. Schimbarile în mare parte sunt cu privire la localuri și magazine

Economie[]

Piața Romană reprezintă pentru proprietarii de restaurante/cafenel, hoteluri, magazine de haine și magazine de gadjeturi o afacere de 60-70 de milioane de euro anual. Cel mai important jucător din zona care începe cu restaurantul McDonald's și magazinul Miniprix, continuă până la ASE și la hotelul Duke pentru a merge apoi până la cafenelele de pe Dorobanți și la barurile din Piața Lahovari, este Academia de Studii Economice din București.

Istorie[]

Este unul dintre vârfurile triunghiului format de Calea Victoriei, Bulevarul Lascar Catargiu și combinația Magheru - Nicolae Balcescu, mai sărac în semnificații politice dar mai bogat în legende. La numârul 9, Alifantis avea o ușă veche cu broasca nouă, pe acoperisul ASE-ului dormitează de vreo sută de ani o bilă profetică, iar din capătul Bulevardului Lascar Catargiu, sensul giratoriu din centrul pieței (unul dintre cele mai vechi din București) este supravegheat cu atenție de Lupa Capitolina, statuia care a vazut, în 103 ani, jumătete din București. Azi, atunci cand spui Piața Romană îți vin în minte numai claxoanele, bușiturile ocazionale, studenții care traversează pe roșu straduța dintre ASE și coloane, 2 stații de autobuz supraagomerate și, puțin mai incolo, niște fast food-uri până la care îți ia o veșnicie să ajungi din cauza gheretelor de ziare și prostioare și numărului mare de oameni pe metru patrat, printre care trebuie să faci slalom. Piata Romană nu a fost insă dintotdeauna așa, deși de la începutul secolului al XX -lea a devenit unul dintre locurile cheie ale Bucureștiului. Inițial a purtat numele lui Lascar Catargiu, pentru că de acolo începe bulevardul. Chiar a avut, în centru, statuia fostului prim ministru, insă comuniștii, în mâinile lor cărora le cădeau pradă cladiri si statui inocente, au decis că ar fi util sa o distrugă, și să aschimdă numele bulevardului în Ana Ipatescu, eroina de la 1848. Numele de Piața Romană vine de la actuala stradă Mihai Eminescu, care se numea strada Romană. De fapt, Piață Romană a început cu adevărat să se dezvolte acum ceva mai mult de un secol, iar de atunci a trecut prin 2 momente cheie. Unul la începutul secolului, cand între 1916 și 1926 s-a construit acolo ASE-ul - numit inițial Palatul Academiei Comerciale - arhitecții fiind Grigore Cerchez, Edmond van Saanen Algi și Culina Arghir. Imaginați-vă așadar, înainte de 1916, o Piață Romană fără ASE - nu reușiți, nu? Ei bine, acum încercați să vă imaginați aceeași Piață, cu un ASEde 2 ori mai mare. Pentru că, inițial, construcția ASE-ului trebuia să mai contie cu incă o parte, simetrică cu cea care există. Asta este explicația pentru poziționarea bilei in partea stângă ăi nu pe centru. Lupoaica, un alt simbol al Pieței Romane, are o istorie mult mai complicată. A fost adusă în țara noastră cu ocazia Expoziției Naționale, organizată în 1906 în Parcul Carol I, ca dar al Primâriei din Roma, și la început a stat în Arenele Romane. În 1908, din Parcul Carol I a fost mutată în Piața Sfântul Gheorghe, apoi în 1931 pe Dealul Mitropoliei.

Advertisement